Logo weekbladdekempenaer.nl


De Kempengemeenten, organisaties en ondernemers uit de vrijetijdssector.
De Kempengemeenten, organisaties en ondernemers uit de vrijetijdssector. (Foto: )

Op pad in de Brabantse Kempen

Regio - Hoe behouden en versterken we de leefbaarheid in de Brabantse Kempen? Door het economisch rendement en de economische vitaliteit te vergroten. Dit doel hebben de vijf Kempengemeenten Bergeijk, Bladel, Eersel, Oirschot en Reusel-De Mierden en organisaties en ondernemers uit de vrijetijdssector.

Daarom hebben ze vandaag het startdocument Kempenvisie en Uitvoeringsprogramma vrijetijdseconomie de Brabantse Kempen getekend met het slogan: 'Samen op pad in de Brabantse Kempen'. Niet alle partijen waren in de gelegenheid aanwezig te zijn (en meer partijen kunnen zich nog aansluiten), maar de start is gemaakt!

Voorzitter wethouder Liesbeth Sjouw: "Het is een positieve ontwikkeling dat steeds meer partijen in de sector elkaar weten te vinden. Samen met de gemeenten voelen ze zich verantwoordelijk voor de realisatie en doelen van de visie vrijetijdseconomie en de uitvoering van de projecten".

Alle partijen hebben de missie dat de Brabantse Kempen in 2026 een toeristisch en recreatief onderscheidende regio is met grote naamsbekendheid in Nederland, België en Duitsland. Door steeds vernieuwende producten voor haar belangrijkste doelgroepen aan te bieden, weet de regio steeds meer bezoekers aan zich te binden.

Men start nu officieel de samenwerking en gaat van start met vier projecten: de professionalisering van de regiomarketing, een innovatieve top (wandel)/ fietsroute, een meertalige website Brabantse Kempen en het project meten is weten.

Dit laatste project geeft inzicht in het huidige aanbod, de behoefte van bezoekers en de economische betekenis van de sector voor de gemeenten. Dé basis en verbindend element in alle projecten.

reageer als eerste
Meer berichten




Shopbox